Songcamp 2023: Branding
03.09.23
Doe jij op zaterdag 16 september mee aan een intensieve Songcamp over branding onder begeleiding van Thomas Siemonsma? Meld je aan!
Gecreëerd door
Beschrijving
Tijdens de branding sessie richten we ons op contentstrategie, doelgroep analyse en je merkverhaal (lees: jouw verhaal richting fans, programmeurs en andere belanghebbende). Een uitgebreid dagprogramma waarin we de basis branding principes doornemen. Doel van deze Songcamp? Je uitrusten met de kennis en vaardigheden die nodig zijn om een sterk merkimago als artiest te ontwikkelen, effectief te communiceren met je fans met de daarbij behorende content.
Tijdens het programma zullen de deelnemers zich verdiepen in de volgende thema’s: Contentstrategie: contentcreatie, distributiekanalen, tone of voice en consistentie in je boodschap. Wat ga je communiceren, hoe en waarop? Daar gaan we mee aan de slag!
Doelgroepen: Het begrijpen/kennen van je doelgroepen is cruciaal voor een effectieve branding. De training biedt inzicht in marktonderzoek, segmentatie en technieken voor doelgroepanalyse. Aan de hand van personas geven we jou fans een gezicht. Want je fans zijn geen poppetjes achter hun mobiel maar mensen met eigen interesses en gebruiken.
Merkverhaal: Het creëren van een boeiend merkverhaal is essentieel voor het opbouwen van emotionele verbindingen met je fans. Waar zit jou onderscheidend vermogen en hoe zet je een bruikbaar merkverhaal op papier. Gedurende de dag zullen praktische oefeningen, case studies en interactieve discussies worden gebruikt om jouw leerervaring te versterken. Jij krijgt hierbij de mogelijkheid om de geleerde concepten en strategieën toe te passen op realistische scenario’s die voor jou van toepassing zijn als artiest.
Aan het einde van de branding sessie heb jij een solide contentstrategie, analyse van jouw doelgroep en een duidelijk merkverhaal. Jij wordt uitgerust met de tools en kennis om je bekendheid als artiest te vergroten en een loyale band met je fans op te bouwen.
Over Thomas Siemonsma:
Onze gastdocent voor de branding sessie is oud marketeer bij Poppodium Hedon, hoofd marketing van o.a. het Bevrijdingsfestival Overijssel en marketing strateeg voor diverse grote artiesten waaronder Blanks en Meau, Thomas Siemonsma. Een marketingman zonder vast marketingplan Want alhoewel het schrijven van strategische plannen voor artiesten en merken gesneden koek lijkt, is het ‘vermarkten’ of verkopen van jezelf toch een heel ander verhaal. Elk verhaal is maatwerk. Wat is jouw verhaal? En hoe ga jij jezelf als artiest (lees:ondernemer) positioneren? Dat gaan wij samen proberen uit te vinden. Jij samen met je collega artiesten.
Songcamp 2023
Songcamp vernieuwd! Komend jaar bieden Hedon, Burgerweeshuis, Metropool & Poppunt Overijssel vier uiteenlopende camps aan om jou als artiest concreet stappen te laten zetten! We gaan aan de slag op het gebied van Ondernemerschap, Branding, Live & Sound.
Songcamp is een fysieke bijeenkomst waarin je in een aantal uur onder begeleiding van een ervaren muziekprofessional én de andere deelnemers gaat werken aan een van de vier thema’s. Je kan je voor één of meerdere sessies inschrijven via Sonar en krijgt tijdens de dag theorie, praktijk en coaching om jou verder te helpen.
Let op: Deze Songcamp vindt plaats op zaterdag 16 september van 10:00-16:00 in Metropool, Hengelo. Je kan maximaal met twee personen per act deelnemen.
Praktisch
- Doelgroep: we zoeken dj’s, bands, producers of soloartiesten uit Overijssel
- Genres: hiphop, metal, reggae, rock, r&b, pop, funk / soul, traditional, klassiek, roots, electronic of jazz
- Gevraagd: basisinfo, e-mail, telefoonnummer, bio, 1 track , 1 afbeelding, naam groepsleden en locatie groepsleden
-
Vergoeding: geen